Η ίδια μαντάμ Tussaud έφταξε το δικό της κέρινο ομοίωμα,μόνη της,σε ηλικία 81 ετών.
Το όνομα Tussaud ήταν το επίθετο του άντρα της. Γεννήθηκε στο Στρασβούργο και βαπτίσθηκε με το όνομα...
Αννα Μαρί Γκρόσοτς. Δεν γνώρισε τον πατέρα της γιατί όταν ήταν στρατιώτης σκοτώθηκε λίγο πριν γεννηθεί η κόρη του. Μετακόμισε στην Ελβετία με τη μητέρα της, που δούλευε ως υπηρέτρια στο σπίτι του δόκτορα Φίλιπ Κούρτιες. Είχε ιατρείο, αλλά το πάθος του ήταν τα κέρινα ομοιώματα. Οι γνώσεις του στην ανατομία του επιτρέπουν να σμιλεύει το κερί τόσο καλά, ώστε αυτά που έφτιαχνε ήταν σαν να είχαν ψυχή.
Σύντομα εγκατέλειψε την ιατρική και αφοσιώθηκε στο πάθος του. Η πρώτη έκθεση κέρινων ομοιωμάτων που άνοιξε είχε έδρα το Παρίσι. Το παλαιότερο ομοιίωμα στο μουσείο ήταν η μαντάμ Μποβαρί, διάσημη ερωμένη του βασιλιά Λουί 15ου. Η μαντάμ Μποβαρί βρήκε οικτρό θάνατο στη γκιλοτίνα το 1793 κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Η μαντάμ Tussaud γνωρίζοντας στο ιατρείο τον Φιλίπ Κουρτιές έγινε μια εξαίρετη μαθήτρια. Συνεπαρμένη από τη δουλειά του εξελίχθηκε σε σπάνιο ταλέντο κατασκευής κέρινων ομοιωμάτων. Ήταν μόλις 17 χρόνων, όταν πρώτο της μοντέλο έγινε ο φημισμένος συγγραφέας της εποχής Βολτέρος. Το ταλέντο της την έκανε γρήγορα περιζήτητη και αγαπητή στους βασιλικούς κύκλους. Χαρακτηριστικό είναι ότι διετέλεσε δασκάλα της πριγκίπισσας Ελισάβετ, αδελφής του βασιλιά Λουί του 16ου. Έζησε στη χλιδή των ανακτόρων των Βερσαλιών για 9 χρόνια. Σε αυτό το διάστημα δημιούργησε και τα ομοιώματα της βασιλικής οικογένειας. Από τότε τα βασιλικά ομοιώματα έγιναν παράδοση στο μουσείο της μαντάμ Tussaud και όλοι όσοι επισκέπτονται το Λονδίνο θαυμάζουν τους βασιλείς της Βρετανίας και όλου του κόσμου.
Ας πάμε τώρα να δούμε πως φτιάχνονται αυτά τα περίφημα ομοιώματα. Πρώτα βγαίνουν οι φωτογραφίες. Μετά γίνονται οι ακριβείς μετρήσεις από όλες τις γωνιές του προσώπου και για όλα τα μέρη του ανθρώπινου σώματος. Βάση αυτών των πρώτων στοιχείων γίνεται το ομοίωμα. Πριν γίνει το κέρινο, γίνεται ένα όμοιο από πηλό, από ειδικούς γλύπτες στα στούντιο της μαντάμ Tussaud. Όλοι όσοι εργάζονται εδώ είναι ειδικοί στην ανατομία του σώματος και ιδιαίτερα του προσώπου. Δουλεύουν με βάση σκίτσα και φωτογραφίες και προσπαθούν πάντα τα ομοιώματα να εκπέμπουν την ακτινοβολία του ατόμου. Όπως αυτό του Τζιάνι Φούτζι, πρωταθλητή στο σούμο.
- «Του ζήτησα να με κοιτάξει με τον τρόπο που θα κοίταζε κάποιον πριν από έναν αγώνα. Με κοίταξε με ένα δυνατό βλέμμα, τόσο δυνατό που δεν μπορούσα να τον κοιτάξω κατάματα», δήλωσε ο γλύπτης στο μουσείο της μαντάμ Tussaud ο Στηβ Σουάλες.
- «Χρησιμοποίησα μία τεχνική με γραμμές, γιατί το έργο ήταν δύσκολο, λόγω του όγκου και της δύναμης του. Έπρεπε να χρησιμοποιήσω όλες μου τις γνώσεις στην ανατομία για να πετύχω αυτό το αποτέλεσμα», μας εξομολογείται ο Στηβ.
Στο στούντιο που φτιάχνονται οι βάσεις των ομοιωμάτων από πηλό : Αφού γίνει η βάση από πάνω πέφτει λιωμένο ειδικό κερί. Μετά από αρκετή ώρα αφαιρείται το πάνω στρώμα του κεριού και στο κάτω που μένει γίνονται οι διάφορες λεπτομέρειες που κάνουν τα ομοιώματα να φαίνονται σχεδόν ζωντανά. Στα κεφάλια, τα μαλλιά είναι αληθινά και τοποθετούνται μία-μία τρίχα ξεχωριστά. Μετά πιάνουν δουλειά ειδικοί μακιγιέρ και στιλίστες, που βάζουν όλη τους την τεχνική ώστε το ομοίωμα να φαίνεται όμοιο με το πρόσωπο που απεικονίζει. Αυτό είναι πολύ χρονοβόρο και θέλει μεγάλη υπομονή.
Υπάρχει ολόκληρη γκαρνταρόμπα στο μουσείο της μαντάμ Tussaud. Η συλλογή περιλαμβάνει ρούχα που ήταν στη μόδα αρκετές εκατοντάδες χρόνια πριν. Η γκαρνταρόμπα θεωρείται μοναδική και λέγεται ότι παρόμοια δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Πολλές φορές αυτοί που πρόκειται να φιλοξενηθούν στο μουσείο παραχωρούν τα ρούχα τους για να δείξει ακόμα πιο τέλειο το ομοίωμά τους. Διαφορετικά ράβονται ακριβή αντίγραφα των ρούχων. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε έστειλε το κοστούμι του για να ντυθεί το ομοίωμά του. Ο Λουτσιάνο Παβαρότι έστειλε μέχρι και τα παπούτσια του. Είναι μεγάλη τιμή να φιλοξενείται το ομοίωμά σου στο μουσείο της μαντάμ Tussaud.
Πως όμως αντιδρούν οι διάσημοι όταν αντικρίζουν τους εαυτούς τους στο μουσείο; Ο τέως πρωθυπουργός Τζον Μέιτζορ είπε ότι αισθάνθηκε πολύ παράξενα και πως θαύμασε τη γραβάτα που του βάλανε. Ο Μάικλ Τζάκσον είπε για το κέρινο ομοίωμά του: «Είναι φανταστικό, είναι τέλειο».
Ποιοι γίνονται κέρινα ομοιώματα στο μουσείο; Όλοι οι διάσημοι και όλοι όσοι έχουν κάνει κάτι καλό η κάτι πολύ κακό στη ζωή τους. Υπάρχει μια ειδική επιτροπή που διαλέγει τις προσωπικότητες που θα γίνουν κέρινο ομοίωμα. Στην πιο μεγάλη αίθουσα φιλοξενούνται οι πολιτικές προσωπικότητες. Σε ένα άλλο σημείο είναι ο δρόμος που έκανε τους περισσότερους φόνους ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης. Φτιάχτηκε όπως ακριβώς ήταν. Ο επισκέπτης νιώθει τρομοκρατημένος καθώς βλέπει μπροστά του αναπαραστάσεις των πιο αιματηρών εγκλημάτων και της τιμωρίας τους. Η γκιλοτίνα ήταν καθημερινό φαινόμενο την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης. Είναι ο μηχανισμός που χρησιμοποιήθηκε για τον αποκεφαλισμό των καταδίκων. Η ισχυρή λεπίδα αφήνεται να πέσει σε ειδική διαμορφωμένη θέση, όπου προσαρμόζεται το κεφάλι του εκτελουμένου θύματος. Η μαντάμ Tussaud , που ήταν πολιτικοποιημένο άτομο, γνώρισε από κοντά τη φρίκη εκείνων των ημερών κι ίσως γι αυτό απέδωσε τόσο πιστά τις εικόνες στο δωμάτιο του τρόμου.
Για την ιστορία η μαντάμ Tussaud πέθανε το 1850. Προηγουμένως, το 1835, φεύγει από το Παρίσι και εγκαθίσταται στο Λονδίνο. Εν τω μεταξύ η επιχείρηση έγινε οικογενειακή. Την αναλαμβάνουν οι δυο γιοι της, οι οποίοι αποδείχθηκαν αντάξιοι διάδοχοι. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων στον κόσμο.
Τώρα με την προηγμένη τεχνολογία που προσφέρουν τα κομπιούτερς μπορεί να γίνει και αυτό. Χρησιμοποιώντας καινούργιες μεθόδους κάποια σύγχρονα ομοιώματα έχουν κίνηση στο πρόσωπο και σε άλλα μέρη του σώματος. Αν ζούσε η μαντάμ Tussaud σίγουρα θα ήταν πολύ υπερήφανη για τις νέες εξελίξεις.
πηγή cyprusvoice.forumup.gr
Το όνομα Tussaud ήταν το επίθετο του άντρα της. Γεννήθηκε στο Στρασβούργο και βαπτίσθηκε με το όνομα...
Αννα Μαρί Γκρόσοτς. Δεν γνώρισε τον πατέρα της γιατί όταν ήταν στρατιώτης σκοτώθηκε λίγο πριν γεννηθεί η κόρη του. Μετακόμισε στην Ελβετία με τη μητέρα της, που δούλευε ως υπηρέτρια στο σπίτι του δόκτορα Φίλιπ Κούρτιες. Είχε ιατρείο, αλλά το πάθος του ήταν τα κέρινα ομοιώματα. Οι γνώσεις του στην ανατομία του επιτρέπουν να σμιλεύει το κερί τόσο καλά, ώστε αυτά που έφτιαχνε ήταν σαν να είχαν ψυχή.
Σύντομα εγκατέλειψε την ιατρική και αφοσιώθηκε στο πάθος του. Η πρώτη έκθεση κέρινων ομοιωμάτων που άνοιξε είχε έδρα το Παρίσι. Το παλαιότερο ομοιίωμα στο μουσείο ήταν η μαντάμ Μποβαρί, διάσημη ερωμένη του βασιλιά Λουί 15ου. Η μαντάμ Μποβαρί βρήκε οικτρό θάνατο στη γκιλοτίνα το 1793 κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.
Η μαντάμ Tussaud γνωρίζοντας στο ιατρείο τον Φιλίπ Κουρτιές έγινε μια εξαίρετη μαθήτρια. Συνεπαρμένη από τη δουλειά του εξελίχθηκε σε σπάνιο ταλέντο κατασκευής κέρινων ομοιωμάτων. Ήταν μόλις 17 χρόνων, όταν πρώτο της μοντέλο έγινε ο φημισμένος συγγραφέας της εποχής Βολτέρος. Το ταλέντο της την έκανε γρήγορα περιζήτητη και αγαπητή στους βασιλικούς κύκλους. Χαρακτηριστικό είναι ότι διετέλεσε δασκάλα της πριγκίπισσας Ελισάβετ, αδελφής του βασιλιά Λουί του 16ου. Έζησε στη χλιδή των ανακτόρων των Βερσαλιών για 9 χρόνια. Σε αυτό το διάστημα δημιούργησε και τα ομοιώματα της βασιλικής οικογένειας. Από τότε τα βασιλικά ομοιώματα έγιναν παράδοση στο μουσείο της μαντάμ Tussaud και όλοι όσοι επισκέπτονται το Λονδίνο θαυμάζουν τους βασιλείς της Βρετανίας και όλου του κόσμου.
Ας πάμε τώρα να δούμε πως φτιάχνονται αυτά τα περίφημα ομοιώματα. Πρώτα βγαίνουν οι φωτογραφίες. Μετά γίνονται οι ακριβείς μετρήσεις από όλες τις γωνιές του προσώπου και για όλα τα μέρη του ανθρώπινου σώματος. Βάση αυτών των πρώτων στοιχείων γίνεται το ομοίωμα. Πριν γίνει το κέρινο, γίνεται ένα όμοιο από πηλό, από ειδικούς γλύπτες στα στούντιο της μαντάμ Tussaud. Όλοι όσοι εργάζονται εδώ είναι ειδικοί στην ανατομία του σώματος και ιδιαίτερα του προσώπου. Δουλεύουν με βάση σκίτσα και φωτογραφίες και προσπαθούν πάντα τα ομοιώματα να εκπέμπουν την ακτινοβολία του ατόμου. Όπως αυτό του Τζιάνι Φούτζι, πρωταθλητή στο σούμο.
- «Του ζήτησα να με κοιτάξει με τον τρόπο που θα κοίταζε κάποιον πριν από έναν αγώνα. Με κοίταξε με ένα δυνατό βλέμμα, τόσο δυνατό που δεν μπορούσα να τον κοιτάξω κατάματα», δήλωσε ο γλύπτης στο μουσείο της μαντάμ Tussaud ο Στηβ Σουάλες.
- «Χρησιμοποίησα μία τεχνική με γραμμές, γιατί το έργο ήταν δύσκολο, λόγω του όγκου και της δύναμης του. Έπρεπε να χρησιμοποιήσω όλες μου τις γνώσεις στην ανατομία για να πετύχω αυτό το αποτέλεσμα», μας εξομολογείται ο Στηβ.
Στο στούντιο που φτιάχνονται οι βάσεις των ομοιωμάτων από πηλό : Αφού γίνει η βάση από πάνω πέφτει λιωμένο ειδικό κερί. Μετά από αρκετή ώρα αφαιρείται το πάνω στρώμα του κεριού και στο κάτω που μένει γίνονται οι διάφορες λεπτομέρειες που κάνουν τα ομοιώματα να φαίνονται σχεδόν ζωντανά. Στα κεφάλια, τα μαλλιά είναι αληθινά και τοποθετούνται μία-μία τρίχα ξεχωριστά. Μετά πιάνουν δουλειά ειδικοί μακιγιέρ και στιλίστες, που βάζουν όλη τους την τεχνική ώστε το ομοίωμα να φαίνεται όμοιο με το πρόσωπο που απεικονίζει. Αυτό είναι πολύ χρονοβόρο και θέλει μεγάλη υπομονή.
Υπάρχει ολόκληρη γκαρνταρόμπα στο μουσείο της μαντάμ Tussaud. Η συλλογή περιλαμβάνει ρούχα που ήταν στη μόδα αρκετές εκατοντάδες χρόνια πριν. Η γκαρνταρόμπα θεωρείται μοναδική και λέγεται ότι παρόμοια δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Πολλές φορές αυτοί που πρόκειται να φιλοξενηθούν στο μουσείο παραχωρούν τα ρούχα τους για να δείξει ακόμα πιο τέλειο το ομοίωμά τους. Διαφορετικά ράβονται ακριβή αντίγραφα των ρούχων. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε έστειλε το κοστούμι του για να ντυθεί το ομοίωμά του. Ο Λουτσιάνο Παβαρότι έστειλε μέχρι και τα παπούτσια του. Είναι μεγάλη τιμή να φιλοξενείται το ομοίωμά σου στο μουσείο της μαντάμ Tussaud.
Πως όμως αντιδρούν οι διάσημοι όταν αντικρίζουν τους εαυτούς τους στο μουσείο; Ο τέως πρωθυπουργός Τζον Μέιτζορ είπε ότι αισθάνθηκε πολύ παράξενα και πως θαύμασε τη γραβάτα που του βάλανε. Ο Μάικλ Τζάκσον είπε για το κέρινο ομοίωμά του: «Είναι φανταστικό, είναι τέλειο».
Ποιοι γίνονται κέρινα ομοιώματα στο μουσείο; Όλοι οι διάσημοι και όλοι όσοι έχουν κάνει κάτι καλό η κάτι πολύ κακό στη ζωή τους. Υπάρχει μια ειδική επιτροπή που διαλέγει τις προσωπικότητες που θα γίνουν κέρινο ομοίωμα. Στην πιο μεγάλη αίθουσα φιλοξενούνται οι πολιτικές προσωπικότητες. Σε ένα άλλο σημείο είναι ο δρόμος που έκανε τους περισσότερους φόνους ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης. Φτιάχτηκε όπως ακριβώς ήταν. Ο επισκέπτης νιώθει τρομοκρατημένος καθώς βλέπει μπροστά του αναπαραστάσεις των πιο αιματηρών εγκλημάτων και της τιμωρίας τους. Η γκιλοτίνα ήταν καθημερινό φαινόμενο την εποχή της Γαλλικής Επανάστασης. Είναι ο μηχανισμός που χρησιμοποιήθηκε για τον αποκεφαλισμό των καταδίκων. Η ισχυρή λεπίδα αφήνεται να πέσει σε ειδική διαμορφωμένη θέση, όπου προσαρμόζεται το κεφάλι του εκτελουμένου θύματος. Η μαντάμ Tussaud , που ήταν πολιτικοποιημένο άτομο, γνώρισε από κοντά τη φρίκη εκείνων των ημερών κι ίσως γι αυτό απέδωσε τόσο πιστά τις εικόνες στο δωμάτιο του τρόμου.
Για την ιστορία η μαντάμ Tussaud πέθανε το 1850. Προηγουμένως, το 1835, φεύγει από το Παρίσι και εγκαθίσταται στο Λονδίνο. Εν τω μεταξύ η επιχείρηση έγινε οικογενειακή. Την αναλαμβάνουν οι δυο γιοι της, οι οποίοι αποδείχθηκαν αντάξιοι διάδοχοι. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων στον κόσμο.
Τώρα με την προηγμένη τεχνολογία που προσφέρουν τα κομπιούτερς μπορεί να γίνει και αυτό. Χρησιμοποιώντας καινούργιες μεθόδους κάποια σύγχρονα ομοιώματα έχουν κίνηση στο πρόσωπο και σε άλλα μέρη του σώματος. Αν ζούσε η μαντάμ Tussaud σίγουρα θα ήταν πολύ υπερήφανη για τις νέες εξελίξεις.
πηγή cyprusvoice.forumup.gr