Γεννήθηκε στην Kαλτσάδα δε Kαλατράβα της Mάντσα, μια από τις πιο φτωχές περιοχές της αγροτικής Iσπανίας
Σε ηλικία 8 ετών μαθήτευσε σε σχολή Σιλεσιανών ιερέων. Οι εμπειρίες του από το σχολείο αυτό, τον απομάκρυναν πολύ νωρίς απ' το Θεό και αποτέλεσαν την έμπνευση για την ταινία του "Κακή εκπαίδευση".
Αντιδρώντας στην ανιαρή ζωή της επαρχίας...
έρχεται σε ηλικία 16 ετών στη Mαδρίτη, όπου, ύστερα από διάφορες ευκαιριακές δουλειές,προσλαμβάνεται ως διοικητικός υπάλληλος στην Iσπανική τηλεφωνική Εταιρεία. Αναπτύσσει έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα, αγοράζει μια super-8 και σκηνοθετεί τις πρώτες του ταινίες μικρού μήκους τις οποίες και παρουσιάζει σε ειδικές προβολές, που εξελίσσονται σε αληθινά χάπενινγκ.
O Αλμοδοβάρ, είναι γνήσιο τέκνο της λεγόμενης "κίνησης movida", που δημιουργήθηκε στη Μαδρίτη, στα τέλη της δεκαετίας του 70, μετά το θάνατο του Φράνκο (ένα μεσογειακό underground με χαρακτηριστικά την εξωστρέφεια, το ροκ, τον ερωτισμό, τη σύγχυση των φύλων, τις ακραίες καταστάσεις και το σύνθημα "Κάνε τέχνη τη ζωή σου"). Τοποθετεί τη γυναίκα ως επίκεντρο όλων των μυθοπλασιών του, που δεν είναι παρά μελό και φάρσες. Χαρακτηριστική είναι επίσης η αισθητική των έντονων χρωμάτων, που χρησιμοποιεί σε πολλές ταινίες του. Συνηθίζει να δουλεύει με τους ίδιους ηθοποιούς, τους οποίους βλέπουμε να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αρκετές ταινίες του.Η Κάρμεν Μαούρα, η Μαρίσα Παρέδες, η Βικτόρια Αμπρίλ, η Ρόσι ντε Πάλμα, η Πενέλοπε Κρουθ υπήρξαν «μούσες» του –όπως τις έχουν χαρακτηρίσει πολλοί.
Σε ηλικία 8 ετών μαθήτευσε σε σχολή Σιλεσιανών ιερέων. Οι εμπειρίες του από το σχολείο αυτό, τον απομάκρυναν πολύ νωρίς απ' το Θεό και αποτέλεσαν την έμπνευση για την ταινία του "Κακή εκπαίδευση".
Αντιδρώντας στην ανιαρή ζωή της επαρχίας...
έρχεται σε ηλικία 16 ετών στη Mαδρίτη, όπου, ύστερα από διάφορες ευκαιριακές δουλειές,προσλαμβάνεται ως διοικητικός υπάλληλος στην Iσπανική τηλεφωνική Εταιρεία. Αναπτύσσει έντονη καλλιτεχνική δραστηριότητα, αγοράζει μια super-8 και σκηνοθετεί τις πρώτες του ταινίες μικρού μήκους τις οποίες και παρουσιάζει σε ειδικές προβολές, που εξελίσσονται σε αληθινά χάπενινγκ.
O Αλμοδοβάρ, είναι γνήσιο τέκνο της λεγόμενης "κίνησης movida", που δημιουργήθηκε στη Μαδρίτη, στα τέλη της δεκαετίας του 70, μετά το θάνατο του Φράνκο (ένα μεσογειακό underground με χαρακτηριστικά την εξωστρέφεια, το ροκ, τον ερωτισμό, τη σύγχυση των φύλων, τις ακραίες καταστάσεις και το σύνθημα "Κάνε τέχνη τη ζωή σου"). Τοποθετεί τη γυναίκα ως επίκεντρο όλων των μυθοπλασιών του, που δεν είναι παρά μελό και φάρσες. Χαρακτηριστική είναι επίσης η αισθητική των έντονων χρωμάτων, που χρησιμοποιεί σε πολλές ταινίες του. Συνηθίζει να δουλεύει με τους ίδιους ηθοποιούς, τους οποίους βλέπουμε να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αρκετές ταινίες του.Η Κάρμεν Μαούρα, η Μαρίσα Παρέδες, η Βικτόρια Αμπρίλ, η Ρόσι ντε Πάλμα, η Πενέλοπε Κρουθ υπήρξαν «μούσες» του –όπως τις έχουν χαρακτηρίσει πολλοί.
Φιλμογραφία του...
1978 Folle, folle, fólleme ... Tin
(Fuck, fuck, fuck me... Tim)
1980 Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón
(Η Πέπη, η Λούση, η Μπομ και τ' άλλα Κορίτσια)
1982 Laberinto de pasiones
(Λαβύρινθος του πάθους)
1983 Εntre tinieblas
(Αμαρτωλές καλόγριες)
1984 Qué he hecho yo para merecer ésto?
(Μια ζωή ταλαιπωρία)
1985 Tráiler para amantes de lo prohibido
1986 Matador
1987 La ley del deseo
(Ο νόμος του πόθου)
1988 Mujeres al borde de un ataque de nervios
(Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης)
1990 Átame!
(Δέσε με)
1991 Tacones lejanos
(Ψηλά τακούνια)
1993 Kika
(Κίκα)
1995 La flor de mi secreto
(Το μυστικό μου λουλούδι)
1997 Carne trémula
(Καυτή Σάρκα)
1999 Todo sobre mi madre
(Όλα για τη μητέρα μου)
2002 Hable con ella
(Μίλα της)
2004 La mala educación
(Κακή εκπαίδευση)
2006 Volver
(Γύρνα πίσω)
2009 Los abrazos rotos
(Ραγισμένες αγκαλιές)
2011 La Piel Que Habito
(Το δέρμα που κατοικώ)
πηγή www.klg.gr
news.in.gr